Skolen deltar i nasjonal forskningskonkurranse

Elevene våre på studiespesialiserende Vg2 og Vg3 er valgt ut til å delta på Holbergprisen i skolen, som er en nasjonal forskningskonkurranse for elever innen humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag. Dette gleder vi oss veldig mye til, og det blir en spennende utviklingsreise for elevene våre.

I år deltar 20 skoler i konkurransen, hvor det beste elevbidraget premieres med kr. 30.000. Vi deltar med 26 elever og 3 lærere i fagene historie, religion, sosiologi & sosialantroplogi og psykologi. Elevene får oppfølging og besøk av etablerte forskere underveis i konkurransen. Holbergprisen i skolen blåses i gang 3. og 4. november med et lærerseminar i Bergen, hvor vi deltar med lektorene Victoria Eskedal Amundsen og Alexander Langfjell Brørvik.

Les om Holbergprisen, og årets deltakerskoler her