Arbeiderpartiet vinner skolevalget

Andøyungdommen bekrefter spådommene fra meningsmålingene, og ønsker seg regjeringsskifte.

Arbeiderpartiet, Sosialistisk venstreparti og Senterpartiet får rent flertall ved skolevalget i Andøy, og sikrer seg 52 % av stemmene. Det største borgelige partiet er fremskrittspartiet med 19,5 %, mens Høyre bare får 5,2 % av stemmene. Ved skolevalget får Kristelig folkeparti kun 1,3 % , og havner dermed under sperregrensen, skal man tro elevene ved Andøy videregående skole.

Kilde: NSD