OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Drone

Andøy videregående skole startet opp med vg2 Drone skoleåret 2022-2023, som den eneste videregående skolen i fylket.

Vg2 drone bygger på vg1 elektro og datateknologi. Etter vg2 drone følger vg3 droneoperatørfaget med 2 års læretid i bedrift. Som droneoperatør får du en viktig rolle i en ny næring i hurtig vekst. Den teknologiske utviklingen på feltet skjer raskt, og det forventes et økende krav til kompetanse innen faget. Dronefaget er fremtidsrettet og innovativt.

Les mer om Dronefaget på Gnizt.no

Se videoen under for en kort introduksjon for hva dronefag tilbyr: