Miljøtjenesten

Miljøtjenesten jobber med miljøfremmende tiltak og skal bidra til et trygt og inkluderende skolemiljø for elevene på skolene. Helsefremmende arbeid er en av skolens satsingsområder.

Vi har miljøkvelder i kantina på onsdag hver uke, hvor det serveres mat til en rimelig penge. På miljøkveldene har vi ulike aktiviteter, som spill/brettspill, quiz, informasjon om lag og foreninger, informasjonskvelder, og evt. andre aktiviteter som elevene spiller inn.

Gjennom året koordinerer vi felles aktiviteter og markeringer for skolens elever, som f.eks. Halloween, filmkveld, solfest og markering av verdensdagen for psykisk helse.

Skolen har en egen miljøterapeut, Bjørg Nina Markussen, som følger opp enkeltelever med behov for tettere oppfølging/tilrettelegging i skolehverdagen. Tiltak kan også være knyttet til oppfølging av grupper, klasser eller hele skolen. Miljøterapeuten samarbeider tett med skolens kontaktlærere, og er skolens kontaktperson mot eksterne hjelpeinstanser som barnevernet, BUP/VOP og kommunal helsesykepleier.

Elever som skal bo på hybel kan få hybelliste ved å ta kontakt med ekspedisjonen på skolen.

Bestill time hos Bjørg Nina Markussen