OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Elevrådet

Elevrådets oppgave er å representere elevene overfor rektor og andre som bestemmer på skolen. Hver klasse velger sin elevrådsrepresentant i begynnelsen av hvert skoleår.

Elevrådet, skoleåret 2021-2022

Fra Venstre: Gabriel Røer, Kristian Obasi Rekdal, Sivert Schjelderup, Filip Solvang Bjerknes, Kristian Aleksander Tande Mosesen, Sondre Mathias Meiland-Flakstad, Runa Sørlundsengen, Stave, Joakim Brun Johnsen, Elida Antonie Lian, Hannah Toft Nilsen, Ina Ursin Larsen, Alexandra Schaug Tuftene, Lea Dale Olsen, Villma Borgen

Elevrådsrepresentanten fungerer som bindeledd mellom klassen og elevrådet, og mellom elevrådet og klassen. For elevene er elevrådet den rette kanalen å gå gjennom hvis det er noe ved skolen de ønsker å forandre.

Andøy videregående skole har en egen lærer som samarbeider med elevrådet. Elevrådskontakten er en ressursperson for elevrådet.

Den viktigste oppgaven for elevrådskontakten er opplæring og veiledning av elevrådet. Elevrådskontakten skal også støtte elevrådet i forholdet til skolens ledelse gjennom å veilede elevrådet i hvordan de kan arbeide for å få gjennomslag for sine saker.

Elevrådstyre

Fra venstre: Økonomiansvarlig Sondre Mathias Meiland-Flakstad (EL3B), skolemiljø-ansvarlig Ina Ursin Larsen (ST2A), nestleder Gabriel Røer (EL3A), leder Runa Sørlundsengen Stave (ST3A), Styremedlem Hannah Toft Nilsen (ST3A), styremedlem Villma Borgen (HO1A) og sekretær Elida Antonie Lian (ST1A).

Les mer om elevrådet her

Les reglene om elevråd her